KvalitetsdeklarationAya
Ayas värdighetsgarantier – Vi lovar att
Ditt självbestämmande och din delaktighet respekteras genom regelbunden dialog i din vardag.
Du får möta personal som har god kunskap i sitt yrke och har relevant inskolning
Du får ett välkomstsamtal inom en vecka
Det ska vara enkelt för dig att komma kontakt med ansvarig verksamhetsledare
Du får veta vilken personal det är som kommer hem till dig.
Hålla överenskomna tider med en marginal på 15 minuter. Vid förändringar meddelar vi dig.
Du får i möjligaste mån bestämma hur många olika personal som hjälper dig.
Behöver du följe till exempelvis vårdcentral försöker vi lägga om schemat så du får sällskap.
Vill du veta mer?
Prata med personalen så får du veta hur vi arbetar med att uppfylla våra löften.
Vi vill bli bättre
Om du tycker att vi brustit i våra löften vill vi veta det. Vänd dig i första hand till någon av verksamhetsledarna alternativt till någon i personalgruppen som du har förtroende för. Vi har också en blankett för klagomål på Aya, är du inte i närheten be personal att ta med en hem till dig. Du ska få återkoppling på ditt klagomål så snart som möjligt och allra senast inom 14 dagar.